Mobillett-appen er avviklet – dette må du gjøre
Nå må du bruke grå og mye bedre AtB-app. Finn spørsmål og svar om avviklingen av den grønne appen AtB Mobillett-appen.
Nå kan du ikke lenger kjøpe billetter med AtB Mobillett-appen!
3. april
-
Du kan ikke lenger kjøpe periodebilletter i AtB Mobillett-appen. -
Du kan ikke lenger fylle på penger på AtB Mobillett konto i AtB Mobillett-appen.
30. april
Siste sjanse for å kjøpe enkeltbilletter i AtB Mobillett-appen.
1. mai
Appen vil ikke lenger fungere til å kjøpe billetter.
MERK! Det er ett unntak. HjemJobbHjem-billett forblir tilgjengelig i AtB Mobillett-appen etter 1. mai. Vi informerer i god tid før den flyttes. Ungdomsbilletten vil også være tilgjengelig, men er allerede også tilgjengelig i AtB-appen.
Penger til overs på Mobillett konto?
Saldoen kan dessverre ikke overføres til ny app.
For å få tilbake saldoen på din AtB Mobillett konto, må du sende informasjon og dokumentasjon til oss. Det kan du gjøre via digitalt skjema:
- Skjema for Refusjon saldo Mobillett konto
Vi vil da refundere restverdien fra AtB Mobillett konto til din bankkonto. Vi refunderer ikke gavekort til bankkonto.
Ofte stilte spørsmål
-
Forsvinner den aktive billetten/periodebilletten min?
Nei, aktiv billett forsvinner ikke. Alle billetter som er aktive er gyldige til de utløper. Det betyr at du som har en aktiv periodebillett i den grønne AtB Mobillett-appen skal fortsette å bruke denne helt til den utløper på dato og ikke er gyldig lenger.
Appen vil fungere så lenge du har en aktiv billett, men vi slutter å selge nye billetter i appen.
Når periodebilletten din utløper, må du bytte til den grå AtB-appen eller t:kort. Se alle måter å kjøpe billett på.
-
Kan jeg fylle på mer på min AtB Mobillett konto?
Ja, siste sjanse for å fylle på penger og kjøp av periodebillett er 3. april. Vi anbefaler å ikke fylle på mer penger enn du kommer til å bruke innen 1. mai. Da slipper du å søke om refusjon. Vi oppfordrer alle til å bruke opp pengene, og snarest bytte til den grå AtB-appen.
-
Hva erstatter AtB Mobillett konto?
Vi vet at flere liker å bruke Mobillett konto når noen mangler egne betalingsmidler. Derfor har vi nå en helt ny funksjon som lar deg kjøpe billetter til andre i den grå AtB-appen. Det gjelder både enkeltbilletter, klippekort og periodebilletter. Husk! Begge må ha siste versjon av AtB-appen.
Tips: Ved å bruke «Kjøp til andre» sammen med klippekort, kan barna aktivere billetten selv når de trenger den. Dette sparer deg for å måtte kjøpe og sende nye billetter for hver reise.
-
Hvorfor må jeg bytte app?
Det er fordi AtB Mobillett-appen snart vil slutte å fungere til billettkjøp.
I den nye AtB-appen får du både reiseinformasjon og billettkjøp. Vi utvikler også den nye appen selv, noe som betyr at vi hele tiden kan oppdatere den og legge til nye funksjoner for å gjøre reiseopplevelsen din stadig bedre.
-
Når forsvinner AtB Mobillett-appen?
Vi får ikke til å slette appen fra telefonen din, men du vil ikke lenger kunne kjøpe billetter med AtB Mobillett fra og med 1. mai. Det gjelder alle billetter med foreløpig to unntak: Vi har ennå ikke avklart når Ungdomsbilletten og HjemJobbHjem-billetten vil bli fjernet fra appen.
Disse datoene gjelder:
3. april
-
Siste sjanse for å kjøpe periodebilletter i AtB Mobillett-appen.
-
Siste sjanse for påfylling av penger på AtB Mobillett konto i AtB Mobillett-appen.
30. april
- Siste sjanse for å kjøpe enkeltbilletter i AtB Mobillett-appen.
1. mai
- Appen vil ikke lenger fungere til å kjøpe billetter.
-
-
Hvorfor er det to apper?
Den grå AtB-appen skal erstatte den grønne AtB Mobillett-appen. Billettkjøp skal være trygt, sikkert og enkelt, og det tar tid å få på plass alle de ulike billettene i den nye appen og utvikle det kompliserte systemet som må ligge bak. Derfor har vi i en overgangsfase to apper. AtB Mobillett-appen vil avvikles når alle billettene kan kjøpes i AtB-appen.
-
Kan jeg flytte det jeg har i AtB Mobillett til den nye appen?
AtB Mobillett og den nye appen AtB er to helt adskilte systemer og kan ikke kobles sammen. Det er derfor ikke mulig å flytte over billetter eller reisekontopenger fra AtB Mobillett til den nye appen. Vi anbefaler at du bruker opp eventuelle billetter i AtB Mobillett før du går over til ny løsning.
Om du har igjen en saldo på din AtB Mobillett konto, kan du søke om refusjon.