a-9t2buss

9t2

Her finner du en enkel fremgangsmåte for bestilling av billetter, og hva dere må huske når dere er på tur. 

Logg inn

Vi bruker ledig kapasitet på bussene i Trondheim mellom kl. 09:00 og 14:00 for at barnehager og grunnskoler kan reise kollektivt og komme seg ut på tur. 

Logg inn for å bestille eller endre billett

Bestill billett

Logg inn med deres brukernavn og passord og gå til «Bestill billett».

Velg riktig linje og strekning. Linjer som går gjennom sentrum har start- og endeholdeplass her, så husk å bestille begge hvis dere skal reise gjennom sentrum.

Fyll inn:

  • Antall voksne og barn.
  • Navnet til den voksne som er ansvarlig for reisen.
  • Reisetidspunkt.
  • Velg ønsket avgang.
  • Gjenta for å bestille retur.

Les gjennom og godkjenn vilkår for 9t2 før dere trykker «Bestill» og får opp billetten. Denne finner dere også igjen under «Mine bestillinger».

Om dere ikke skal reise allikevel er det viktig at dere avbestiller billetten sånn at plassen blir frigjort. For å avbestille går dere til «Mine bestillinger»

Når dere skal reise?

Noen huskeregler på reisen.

Ha alltid med gyldig billett

Dersom reisen deres har omstigning, husk å ha med billett for strekningene dere skal reise. Billetten kan enten skrives ut eller vises frem med mobilen.

Gi tydelig tegn

Gi tegn i god tid ved å strekke ut hånda slik at sjåføren vet at dere skal med bussen. Hold god avstand til buss i bevegelse.

Gå rett om bord

Dere trenger ikke å vise frem billetten ved ombordstigning. Husk å oppbevare billetten på hele reisen i tilfelle kontroll.

Hvis dere er en stor gruppe anbefaler vi at flere har tilgang på billetten i tilfelle gruppen må dele seg.

Det er ledig kapasitet som benyttes, og billetten gir ikke plassgaranti. Hvis bussen er full når den kommer til deres holdeplass må dere enten dele dere eller vente på neste avgang.

Hvis dere har tilbakemeldinger til AtB etter reisen, send en sak til vårt kundesenter.

I reiseplanleggeren eller appen AtB kan dere søke opp deres neste reise før dere logger inn og bestiller. Hold dere også oppdatert på eventuelle driftsmeldinger.

  • Reiseplanlegger

Vilkår for bruk av 9t2  

Ofte stilte spørsmål

  • Tilbudet 9t2 er tilgjengelig mellom 9 og 14. Dersom avgangen ikke kan bestilles når du har logget inn er den ikke en del av tilbudet. Husk at dere kan løse ordinære billetter og reise på den måten dersom dere må reise før klokka 9 eller etter 14.

  • Trondheim kommune (tidligere Trondheim og Klæbu kommuner) har inngått avtale med AtB AS om reise for barnehager og skoler i kommunene. Det er de forskjellige kommunene som må avgjøre om de ønsker en slik avtale.

  • Det er ledig plass på de forskjellige rutene avgjør hvor mange dere kan bestille for. Det kan være at noen allerede har bestilt reise på avgangen. Hvis dere ønsker å reise flere enn det er ledig plass til må dere dele dere i to og bestille på to forskjellige tidspunkt.

  • Det kan være flere grunner til dette.

    Sjekk at:

    • du har skrevet både brukernavn og passord riktig og at du skiller på små og store bokstaver.
    • du bruker riktig brukernavn og passord. Brukernavnet er e-postadresse, og det er mulig å få nytt passord ved å trykke «Glemt passord» ved innloggingen.

    Om du fortsatt opplever problemer, kontakt oss på e-post 9t2@atb.no.

  • Det kan være flere grunner til dette:

    • Det er begrenset antall plasser på alle avganger, så det kan hende noen allerede har bestilt avgangen.
    • Du må bestille hele avgangen fra startholdeplass selv om dere bare skal reise deler av strekningen. Avganger som starter før kl. 09.00 eller etter 14.00 fra startholdeplass kan ikke bestilles.
    • Ved ruteendring kan du dessverre ikke bestille reiser på de nye rutene før samme dato som de trer i kraft.

     

Relatert informasjon