Billettrefusjon
Finn ut hvordan du søker om refusjon og hva slags dokumentasjon du må legge ved en søknad.
Refusjon verdi t:kort
Her kan du søke om refusjon om du har verdi igjen på t:kortet.
-
Refundere periodebillett
Periodebillett i appen AtB, AtB Mobillett eller på reisekortet t:kort kan refunderes ved sykdom, dødsfall, flytting eller endret reisemønster grunnet jobb/skole/barnehage. Du kan også få refundert billetten dersom du har kjøpt feil reisestrekning eller passasjerkategori.
Vi må ha kontonummer og legitimasjon i tillegg til:
- Sykdom: Kopi av sykemelding.
- Dødsfall: Skifteattest og legitimasjon til arvtager.
- Adresseendring: Bekreftelse fra folkeregisteret.
- Jobb: Bekreftelse på arbeidsforhold.
Det er kun ved sykdom eller dødsfall vi kan refundere periodebilletten med tilbakevirkende kraft dersom den ikke er blitt brukt. Hvis det er reist med periodebilletten vil vi trekke fra enkeltreiser.
Se hvilken informasjon du må ha med ut fra hvordan du har kjøpt billett:
Appen AtB
- Mobilnummer, e-postadresse eller kundenummer.
- OrdreID - Gjerne en kvittering som viser denne.
AtB Mobillett
- Mobilnummer
t:kort
- t:kortnummer
- NB! Dersom du har kjøpt billett til ditt t:kort i nettbutikk for t:kort må du legge ved kvittering.
Ta kontakt via vårt kontaktskjema eller AtB kundesenter for å søke om refusjon.
-
Refundere enkeltbillett
Dersom en feil hos teleoperatør, i appen AtB, AtB Mobillett eller i reisekortet t:kort fører til at du kjøper flere enkeltbilletter enn ønsket, vil vi refundere beløpet. Papirbilletter refunderes ikke. Se hvilken informasjon du må ha med ut fra hvordan du har kjøpt billett:
Appen AtB
Vi må ha kontonummer og legitimasjon i tillegg til:
- Mobilnummer, e-postadresse eller kundenummer.
- OrdreID - Gjerne en kvittering som viser denne.
AtB Mobillett
Vi må ha kontonummer og legitimasjon i tillegg til:
- Mobilnummer
t:kort
Vi må ha kontonummer og legitimasjon i tillegg til:
- t:kortnummer
Ta kontakt via vårt kontaktskjema eller AtB kundesenter for å søke om refusjon.
-
Avslutte AtB Mobillett konto
Dersom du ønsker å avslutte AtB Mobillett konto kan du fylle ut skjemaet Oppsigelse/tilbakeføring av saldo - AtB Mobillett (pdf) (58KB) og sende det til oss med en kopi av gyldig legitimasjon. Vi vil da refundere saldo på AtB Mobillett konto.
Send skjemaet via vårt kontaktskjema eller per post til AtB kundesenter.
-
Avslutte reisekortet t:kort
Dersom du ønsker å avslutte et t:kort trenger vi legitimasjon og t:kortnummer.
Om du har kjøpt billett til ditt t:kort i nettbutikk for t:kort må du legge ved kvittering.
Ta kontakt via vårt kontaktskjema eller AtB kundesenter.
Refusjon av t:kort for ferge
Fyll ut refusjonsskjema for ferge - privatperson. (PDF, 283KB)
For å søke om refusjon må du ta kontakt med AtB kundesenter. Utbetaling av refusjon skjer til kredittkort, AtB Mobillett konto, bankkonto eller t:kort. Vi betaler ikke ut refusjoner kontant over disk.
Du er selv ansvarlig for å sette deg inn i vilkår for billetten du kjøper, og hvordan du skal bruke den.
Enkeltbillett kjøpt om bord eller engangs reisekort 24-timersbillett refunderes dessverre ikke.