Kontakt oss
Finn kontaktinformasjon og åpningstider. Har du innspill eller spørsmål? Vi hører gjerne fra deg!
Chat og telefon
Vi hjelper deg med ruteopplysning og andre spørsmål både på chat og telefon.
Åpningstider
Chat
Du finner chatten vår nederst i høyre hjørne.
Åpningstider
- Mandag - fredag: 08:00-18:00
- Lørdag: 10:00-17:00
- Søndag, høytids- og helligdager: 10:00-17:00
Telefon
- Tlf. 02820 for ruteopplysning, kundeservice og sentralbord
- Tlf. 177 for ruteopplysning
Begge nummer koster ordinær mobiltakst å ringe
Åpningstider:
- Mandag - fredag: 07:00-18:00
- Lørdag: 09:00-17:00
- Søndag og hellig- og høytidsdager: 10:00-17:00
Se åpningstider for julen 2024.
Bestillingstransport
Bestill på nett eller ring oss.
Bestillingsinformasjon
Slik bestiller du
Bestill din reise på bestill.atb.no eller ring (+47 478) 02867 (ordinær mobiltakst)
Åpningstider:
- Mandag - fredag: 07:00-21:00
- Lørdag: 09:00-18:00
- Søndag og hellig- og høytidsdager: 10:00-19:00
Se åpningstider for julen 2024.
Kontaktskjema
Send oss spørsmål, klager og innspill.
AtB kundesenter
Du finner oss i Prinsens gate 41 i Trondheim.
Åpningstider
- Mandag - fredag: 10:00-17:00
- Lørdag, søndag og hellig- og høytidsdager: Stengt
Se åpningstider for julen 2024.
Hittegods
Har du mistet noe? Se hvordan du tar kontakt.
Se åpningstider for julen 2024.
Sosiale medier
Ta kontakt med oss på Facebook eller X.
Åpningstider
- Mandag - fredag: 08:00-18:00
- Lørdag: 10:00-17:00
- Søndag og hellig- og høytidsdager: 10:00-17:00
Se åpningstider for julen 2024.
t:kort bedrift
Vi hjelper deg og din bedrift.
Kontaktskjema
Kontaktskjema for bedrifter som har spørsmål om en eksisterende reisekontoavtaler. Normalt svarer vi deg innen tre virkedager.
Ofte stilte spørsmål
Kanskje du finner svaret du leter etter her?
Post og faktura
Informasjon om hvordan du sender oss post eller faktura.
Post- og fakturainformasjon
Postadresse
AtB AS
Prinsens gate 39
7011 TRONDHEIM
Slik sender du faktura
Du kan kun sende faktura elektronisk, fortrinnsvis som elektronisk faktura (EHF) eller per e-post.
Elektronisk faktura (EHF)
AtB er registrert som mottaker ELMA-registeret, og kan følgelig motta fakturaer i formatet EHF.
Elektronisk fakturaadresse: 0192:994686011
Se mer informasjon om EHF fra Direktoratet for forvaltning og økonomistyring.
E-post
Om du ikke kan bruke EHF kan du sende faktura per e-post til faktura@atb.no (denne e-postadressen gjelder bedrifter. Privatpersoner bes sende gjennom kontaktskjema).
Tekniske krav til faktura per e-post:
- E-posten må ha tekst i emnefeltet da e-poster uten emne blir stoppet i systemet.
- Fakturaer kan kun være av filtypen PDF eller TIF, og dokumentformatet må være A4.
- En e-post kan kun inneholde én fakturafil, og eventuelle vedlegg til fakturaen kan kun være inkludert i selve fakturafilen som påfølgende sider, ikke som separate filer i e-posten.
- Underbilag skal ligge i samme fil som fakturaen. Fakturaen skal være på første side i PDFen, men underbilagene ligger på sidene etter.
- Hver fil kan være maks 32MB.
E-postadressen behandles maskinelt, og kan ikke inneholde annet enn fakturaer, kreditnotaer og eventuelle purringer.
Betalingsbetingelse
AtB krever 30 dagers forfall fra datoen for mottak av korrekt faktura (inkl. eventuelle vedlegg/grunnlag) - dersom annet ikke er særskilt avtalt.
Krav til fakturaen
I tillegg til kravene satt i Bokføringsforskriften må fakturaen
- være stilet til korrekt firmanavn og organisasjonsnummer.
- ha overnevnte fakturaadressen på seg da fakturaadressen ikke kan være til andre/avvikende lokasjoner eller adresser
- inneholde avsenders organisasjonsnummer og bankkontonummer.
- være tydelig og lesbar.
- ha eventuell påbudt kontraktsreferanse eller innkjøpsreferanse/bestillers navn i feltet «Deres ref.» (se mer informasjon om plassering for EHF)
Fakturaer som ikke oppfyller kravene vil bli returnert.
Organisasjonsnummer
994686011MVA