Vi oppgraderer!

AtB går gradvis over til en ny kundeportal for reise- og sanntidsinfo og kjøp av billett. Vi er i gang med å samle de ulike tjenestene og gjøre det enklere for deg som kunde. Les om hva som er nytt og hva det betyr for deg.

Vi skal gjøre det enklere for alle å planlegge og gjennomføre en reise i Trøndelag. Nå vil app og nettbutikk være i ett og samme system, noe som betyr større fleksibilitet og trygghet for deg som kunde.

To apper blir til én

I juni 2021 lanserte vi en ny app for reiseplanlegging som har fått navnet AtB. Den finner du i din appbutikk. Den vil erstatte appen AtB Reise for reiseplanlegging og appen AtB Mobillett for billettkjøp. Du får alt du trenger for å planlegge og gjennomføre en reise i én og samme app.

Les om hvordan du bruker appen AtB for reiseplanlegging.

Kjøp enkelt- og periodebillett

Nå er det kommet nye billettvalg og flere muligheter i AtB-appen. Du kan nå kjøpe periodebillett for buss og trikk, i tillegg til enkeltbillett, 24-timersbillett, nattbillett og hurtigbåtbilletter. Les mer: Alt i en app! 

HjemJobbHjem-/ungdomsbilletten kommer snart.

Appen videreutvikles i tett dialog med våre kunder, og du kan gi tilbakemeldinger direkte til våre utviklere via chat i appen.

Ny nettbutikk

I august 2021 lanserte vi en ny nettbutikk for t:kort på atb.no. Nettbutikken er utviklet for å gi deg som kunde en bedre brukeropplevelse og enklere administrasjon av dine billetter.

I september 2022 lanserte vi Kjøp for andre. Denne funksjonen lar deg legge til andre personer i din egen profil. Slik blir det enkelt å administrere hele familiens billetter og t:kort fra én og samme profil.

Frem til alle billetter finnes i den nye nettbutikken vil både ny og gammel nettbutikk være tilgjengelig. Du ser enkelt hvilken du skal ta i bruk basert på hvordan du reiser. Innlogging til begge nettbutikkene finner du oppe til høyre.

Noe blir som før

Kjøp av billett på SMS, utsalgssteder, billettautomater og om bord vil fortsette som før.

LES MER: Slik kjøper du billett

Lurer du på noe?

  • Som mobilitetsselskap må AtB være rigget til å håndtere fremtidens reisebehov og bærekraftsmål. Ved å eie og utvikle egne digitale tjenester, får vi også tilgang på innsikten som følger med. Dette gir oss helt nye muligheter til å endre oss raskt sammen med våre kunder. Det betyr at vi også på sikt vil kunne utvide med flere nye tjenester og funksjonalitet. Alt etter kundenes innspill og behov.

    Hvordan er det utviklet?

    Vårt nye billettsystem er utviklet i samarbeid med Entur og basert på deres nasjonale reiseassistent. I utviklingsarbeidet har vi hatt kontinuerlig involvering og brukertesting med ulike kundegrupper for å sikre at de nye løsningene ivaretar en trygg og god brukeropplevelse for alle reisende. Les mer om utviklingen av både ny app og nettbutikk.

    Hvordan fungerer det?

    Med det nye systemet introduser vi også et "ID-basert" billettsystem. Det vil si at billetten som tidligere var låst til et fysisk t:kort eller på en bestemt mobiltelefon, nå vil være knyttet til en personlig AtB-profil som du kan logge inn på når som helst – fra hvor som helst. Dersom du mister t:kortet ditt med periodebillett, har du ikke tapt periodebilletten og verdien av denne. Profilen din vil ta vare på personlige opplysninger, reisepreferanser, billetter og kvitteringer.

  • I appen tilbyr vi nå favorittsteder du reiser til, og ikke strekninger. Bakgrunnen for dette er at favorittsteder også kan brukes på Avganger-fanen og gjenbrukes som fra-/til-sted i andre reisesøk. I tillegg blir dine tre siste brukte reisesøk gitt som forslag når man gjør et reisesøk. Vi kommer til å fortsette dialog med reisende om dette og se på hvordan vi kan forbedre favorittfunksjonaliteten.

Relatert informasjon