Når kan du få billetten din refundert?
Du skal ikke reise med oss lenger
- Hvis du for eksempel flytter, blir sykemeldt eller endrer reisemønster. Dette må dokumenteres i søknaden.
Påvist feil hos teleoperatør, i appen AtB, AtB Mobillett eller med reisekortet t:kort
- Ved påvist feil refunderer vi dersom feilen fører til at du blir belastet flere billetter enn forsøkt kjøpt.
Kjøp av feil reisestrekning eller passasjerkategori
- Vi kan refundere feilkjøpt billett ved kjøp av ny korrekt billett. Refusjonen blir beregnet fra du kjøper ny billett.
Verdi (reisepenger) fra tidligere billettsystem
- Gjenværende verdi (reisepenger) i t:kort som tidligere ble benyttet på buss kan refunderes til bankkonto.
Saldo fra Mobillettkonto
- Gjenværende saldo på Mobillettkonto kan refunderes til bankkonto.
Merk følgende:
- Selve refusjonsbeløpet beregnes fra den dagen vi mottar forespørsel om refusjon fra deg.
- Ved feilkjøp vil beløpet beregnes fra du kjøper ny korrekt billett.
- Refundert billett blir ugyldig/kansellert og vil ikke kunne benyttes.
- Utbetalinger refunderes hovedsakelig direkte tilbake til betalingsmiddelet som ble benyttet ved kjøp.
- Vi utbetaler ikke kontanter.