Hvorfor oppgradere?
Som mobilitetsselskap må AtB være rigget til å håndtere fremtidens reisebehov og bærekraftsmål. Ved å eie og utvikle egne digitale tjenester, får vi også tilgang på innsikten som følger med. Dette gir oss helt nye muligheter til å endre oss raskt sammen med våre kunder. Det betyr at vi også på sikt vil kunne utvide med flere nye tjenester og funksjonalitet. Alt etter kundenes innspill og behov.
Hvordan er det utviklet?
Vårt nye billettsystem er utviklet i samarbeid med Entur og basert på deres nasjonale reiseassistent. I utviklingsarbeidet har vi hatt kontinuerlig involvering og brukertesting med ulike kundegrupper for å sikre at de nye løsningene ivaretar en trygg og god brukeropplevelse for alle reisende. Les mer om utviklingen av både ny app og nettbutikk.
Hvordan fungerer det?
Med det nye systemet introduser vi også et "ID-basert" billettsystem. Det vil si at billetten som tidligere var låst til et fysisk t:kort eller på en bestemt mobiltelefon, nå vil være knyttet til en personlig AtB-profil som du kan logge inn på når som helst – fra hvor som helst. Dersom du mister t:kortet ditt med periodebillett, har du ikke tapt periodebilletten og verdien av denne. Profilen din vil ta vare på personlige opplysninger, reisepreferanser, billetter og kvitteringer.