Ofte stilte spørsmål

  • HjemJobbHjem-billetten kan kun kjøpes i AtB-appen. Den blir tilgjengelig i appens meny når din kontaktinformasjon er registrert HjemJobbHjem sitt register i Skynet. HjemJobbHjem har en kontaktperson på arbeidsplassen din som administrerer ansatt-listene i Skynet.

     

  • Nei, sykkelservicen skal bidra til å senke terskelen for å komme seg på hjul. Vi bidrar med en en enkel sjekk av sykkelen med smøring av kjede, stramming av vaiere til gir og brems, og pumping av dekk. Du vil også få en tilstandsrapport som beskriver andre ting som bør fikses.

  • Elsyklene er forsikret. Gi varsel til HjemJobbHjem så raskt som mulig dersom sykklen er borte. Virksomheten plikter å varsle om eventuelle feil og mangler som oppstår i låneperioden. Det er viktig at det varsles om større feil og mangler så fort som mulig slik at HjemJobbHjem kan få utbedret dette innenfor låneperioden og sikre en god testopplevelse. Elsykkelen skal, når den ikke er i bruk, låses fysisk fast til objekt som er festet til bakken, eksempelvis; 

    •  Fundamentert sykkelstativ eller lignende.
    •  I bøyle i containeren som de ble levert i.
    •  Plassert låst innendørs.

    Det anbefales å parkere sykkelen på et område som ikke er allment tilgjengelig.

  • Det er opp til hver enkelt bedrift å bestemme hvor lenge de ansatte får låne elsykkel. Vi oppfordrer til en jevn fordeling, og at ansatte som har et reelt potensial for å kunne benytte elsykkel til og fra jobb blir prioritert dersom interessen er stor.

    Elsyklene kan brukes fritt den tiden de er til låns, både til og fra jobb, mens man er på jobb og på fritiden. Man bør ikke benytte elsykkel dersom man ikke har mulighet for å parkere den trygt.