Spørsmål og svar

Lurer du på noe? Vi har samlet ofte stilte spørsmål og svar.

Ta kontakt med AtB kundesenter om du ikke finner svar på spørsmålet ditt under.

AtB-appen

    1. Start appen på nytt: Lukk appen helt, og åpne den igjen.
    2. Start telefonen på nytt: Slå av telefonen og slå den på igjen.
    3. Oppdater appen: Sjekk om du har den nyeste versjonen av appen i App Store eller Google Play Store.

    Vi anbefaler at du slår på automatiske oppdateringer i telefonens innstillinger.

    Hvis ingenting av dette hjelper, ta gjerne kontakt med kundeservice.

  • Om du ønsker å slette kontoen din kan dette gjøres i appen. Gå til Min profil og videre til Rediger min profil. Der finner du en knapp som heter Slett min profil.

    Merk: Ikke slett profilen din om du har aktive billetter. Bruk opp billetten først, eller ta kontakt med kundesenter om du har krav på refusjon. Aktive billetter forsvinner om du sletter profilen din.

Nettbutikk

  • Dersom en annen person, for eksempel barnet ditt, allerede har knyttet t:kortet sitt til sin egen kundeprofil hos AtB anbefaler vi at den andre personen bruker billettene sine til de er utløpt. Når alle billetter er utløpt kan du slette t:kortet fra den andre personens profil. Deretter kan du legge til den andre personen som en ny person på din egen profil, og legge til den andre personens t:kort der. Du vil da være klar til å kjøpe nye billetter på vegne av den andre personen.

  • Autoreise verdi er erstattet med klippekort - 10 enkeltbilletter som kjøpes på en gang.

    Når du leser av t:kort på kortleseren om bord vil sjåføren se at du har klippekort og starte en enkeltbillett. Hold kortet inntil frem til sjåføren bekrefter at du har billett. Følg med på hvor mange enkeltbilletter du har igjen ved å logge inn i nettbutikken eller spørre sjåføren.

    Når du leser av på kortleser på metrostasjon venter du på lydsignal og bilde som viser at billett er OK og hvor mange enkeltbilletter du har igjen.

Pris og billettsoner

Reisekortet t:kort

9t2 

  • Trondheim kommune (tidligere Trondheim og Klæbu kommuner) har inngått avtale med AtB AS om reise for barnehager og skoler i kommunene. Det er de forskjellige kommunene som må avgjøre om de ønsker en slik avtale.

  • Det er ledig plass på de forskjellige rutene avgjør hvor mange dere kan bestille for. Det kan være at noen allerede har bestilt reise på avgangen. Hvis dere ønsker å reise flere enn det er ledig plass til må dere dele dere i to og bestille på to forskjellige tidspunkt.

  • Det kan være flere grunner til dette.

    Sjekk at:

    • du har skrevet både brukernavn og passord riktig og at du skiller på små og store bokstaver.
    • du bruker riktig brukernavn og passord. Brukernavnet er e-postadresse, og det er mulig å få nytt passord ved å trykke «Glemt passord» ved innloggingen.

    Om du fortsatt opplever problemer, kontakt oss på e-post 9t2@atb.no.

  • Det kan være flere grunner til dette:

    • Det er begrenset antall plasser på alle avganger, så det kan hende noen allerede har bestilt avgangen.
    • Du må bestille hele avgangen fra startholdeplass selv om dere bare skal reise deler av strekningen. Avganger som starter før kl. 09.00 eller etter 14.00 fra startholdeplass kan ikke bestilles.
    • Ved ruteendring kan du dessverre ikke bestille reiser på de nye rutene før samme dato som de trer i kraft.

     

Skoleskyss

Billettkontroll