Kundeopplevelser Teknologi Plan KontraktØkonomi og virksomhetsstyring Marked
Avdeling kundeopplevelser
Avdelingen består av seksjonene kundeservice, drift og kundesystemer.
«Vi har dialog med kundene våre hele året, enten du kontakter oss på chat, telefon eller sosiale medier. I tillegg hjelper vi med alt fra hittegods og refusjoner til bestillingstransport. Vi er den viktige førstelinjen for kunden.»
– Reidun Nordhammer, leder seksjon kundeservice
«Vi følger tett opp operatørene og passer på at buss, båt og trikk går som de skal. Vi har folk på vakt hele døgnet, og sørger for god informasjon til kundene når noe skjer.»
– Knut Espen Øyan, leder seksjon drift
«Vi har ansvar for billettsystemene og skjermer ute på holdeplasser og kaier. Målet er at du alltid finner riktig informasjon der du er, og at billettkjøpet går problemfritt.»
– Trond Mogaard, leder seksjon kundesystemer
Avdeling teknologi
Avdelingen består av seksjonene digitale tjenester og forretningsutvikling.
«Vi jobber med å finne og teste nye mobilitetsløsninger som kan bli en del av det faste tilbudet. Det handler blant annet om nullutslipp, nye konsepter og samarbeid med eksterne partnere.»
– Tom Nørbech, leder seksjon forretningsutvikling.
«Vi utvikler og drifter appen og andre digitale tjenester. Målet vårt er at løsningene skal gjøre reisen enklere, og at vi har en god teknisk plattform som hele AtB kan bruke.»
– Olga Marken, leder seksjon digitale tjenester
Avdeling plan
Avdelingen består av seksjonene strategisk planlegging og tilbudsplanlegging.
«Vi planlegger kollektivtilbudet både for i år og neste år – alt fra buss og båt til skoleskyss og drosje. Vi ordner også med endringer når noe spesielt skjer, for eksempel store arrangementer eller veiarbeid.»
– Danielle Forsland Hveding, leder seksjon tilbudsplanlegging
«Vi ser på hvordan folk skal reise i Trøndelag de neste 20–30 årene. Jobben vår er å sørge for at mobilitetstilbudet stadig blir bedre og at det henger godt sammen med planer kommunene og fylket allerede har.»
– Ingeborg Grønning, leder seksjon strategisk planlegging
Avdeling kontrakt
Avdelingen består av seksjonen kontrakt.
«Vi leder anbudsprosessene fra A til Å, fra vi starter planleggingen til kontrakten er i gang. Jobben er å sikre gode avtaler som gir et best mulig tilbud til kundene våre.»
– Kristine Trømborg, konstituert leder seksjon kontrakt
Avdeling økonomi og virksomhetsstyring
Avdelingen består av seksjonene økonomistyring, virksomhetsstyring, og mennesker og organisasjon.
«Vi hjelper ledere og ansatte med alt fra rekruttering og lønn til arbeidsmiljø og kompetanseutvikling. Kort sagt: Vi bidrar til at folk trives og utvikler seg hos AtB.»
– Nina Johnsen, leder seksjon mennesker og organisasjon
«Vårt ansvar er at AtB følger lover og regler, har god kontroll og dokumentasjon, og er godt forberedt hvis noe uventet skulle skje.»
– Pål Sæther, konstituert leder for seksjon virksomhetstyring
«Vi holder styr på økonomien, lager gode budsjetter og rapporter, og sørger for at AtB bruker pengene riktig. I tillegg gir vi analyser og prognoser som hjelper ledelsen å ta gode beslutninger.»
– Christian Tørriseng, leder seksjon økonomistyring
Avdeling marked
Avdelingen består av seksjonene kommunikasjon og markedsinnsikt.
«Vi jobber med hvordan AtB blir oppfattet utad, gjennom alt fra kampanjer og mediekontakt til informasjon på nettsiden og internt. Målet er at folk vet hva AtB står for, og at de lett finner den informasjonen de trenger.»
– Reidun Småge, leder seksjon kommunikasjon
«Vi kartlegger hvordan folk reiser i Trøndelag, analyserer trender og gir AtB innsikt til å planlegge tilbudet riktig. Vi sørger også for at dataene vi har blir brukt godt.»
– Cathrine Bremseth, leder seksjon markedsinnsikt
I AtB er vi mange ulike menneskesker med forskjellige bakgrunner. Og vi skal alle samme vei. Vil du bli enda mer kjent med oss?
Møt menneskene i AtB