Hvor mye er det igjen på t:kortet mitt?
Det kan du sjekke selv ved å logge inn i nettbutikken, eller spørre mannskapet om bord på båten når du bruker t:kortet.
Om du ringer AtB kundesenter på telefon 02820 kan de også sjekke for deg.
Det kan du sjekke selv ved å logge inn i nettbutikken, eller spørre mannskapet om bord på båten når du bruker t:kortet.
Om du ringer AtB kundesenter på telefon 02820 kan de også sjekke for deg.
Har du tatt i bruk den nye nettbutikken som kom 3. august 2021? Da kan du selv flytte billetten fra t:kortet du har mistet til et nytt t:kort ved å logge inn i nettbutikken. Slett det t:kortet du har mistet fra brukeren din, og legg til et nytt t:kort. Du har nå knyttet billetten din til det nye t:kortet og er nå klar til å reise. Du trenger ikke å sperre kortet du har mistet.
Ta kontakt med AtB kundesenter for å sperre et mistet t:kort.
Om du har registrert t:kort i vår kundedatabase kan vi sperre kortet når du oppgir navnet ditt.
Var t:kortet uregistrert må du ha t:kort-nummeret for at vi skal kunne hjelpe deg. Det finner du oppe i høyre hjørne. Vi anbefaler at du tar vare på ditt t:kort-nummer, for eksempel ved å ta et tydelig bilde av ditt t:kort.
Å lage en kopi av et t:kort koster 100 kroner.
Nei. Når du først har lest av kortet ditt og billetten er trukket, vil det ikke være mulig å kjøpe ny billett før den første er utløpt.
Hvis man har en ustartet periode liggende i t:kortet blir denne slettet 1 år etter bestilling.
Dersom t:kortet har sluttet å virke kan det være at autoreisen er utløpt. Dette skjer etter fem år. En autoreise beskriver strekningen og passasjerkategorien som skal gjelde for ditt reisekort. Be billettør på båten om å legge inn autoreise i t:kortet ditt.
Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter dersom du er usikker på om autoreisen er utløpt.
Verdien du har på t:kortet går ikke ut på dato, men vil stå på t:kortet til beløpet brukes opp eller kortet avsluttes.
Fra 7. august 2021 kan du ikke lenger bruke t:kort med verdi på buss og trikk. Vi oppgraderer til nytt billettsystem. Les mer om hva det betyr for deg.
Det kan du sjekke selv ved å logge inn i nettbutikken, eller spørre mannskapet om bord på båten når du bruker t:kortet.
Om du ringer AtB kundesenter på telefon 02820 kan de også sjekke for deg.
For at en billett skal trekkes fra t:kortet automatisk når du bruker du på kortleseren må du legge inn en autoreise. Denne forteller kortleseren hvilken reisestrekning og passasjerkategori som skal trekkes fra verdien på t:kortet. Be om autoreise til mannskap om bord på båt.
Nei. En periodebillett kan ikke settes på pause.
Det kan du. Du kan ha inntil åtte billetter på ditt t:kort, og disse kan godt være åtte periodebilletter. Periodebillettene må brukes innen ett år.
Har du kjøpt flere periodebilletter i nettbutikken vil de starte opp på den eller de datoene du valgte da du kjøpte de.