Vi avvikler Mobillett-appen – dette må du gjøre
Nå må du bytte til den grå AtB-appen. Finn spørsmål og svar om avviklingen av den grønne appen AtB Mobillett-appen.
Snart kan du ikke lenger kjøpe billetter med AtB Mobillett-appen! Om du bruker AtB Mobillett-appen, må du derfor merke deg disse datoene:
3. april
-
Du kan ikke lenger kjøpe periodebilletter i AtB Mobillett-appen. -
Du kan ikke lenger fylle på penger på AtB Mobillett konto i AtB Mobillett-appen.
30. april
- Siste sjanse for å kjøpe enkeltbilletter i AtB Mobillett-appen.
1. mai
- Appen vil ikke lenger fungere til å kjøpe billetter.
MERK! Det er ett unntak. HjemJobbHjem-billett forblir tilgjengelig i AtB Mobillett-appen etter 1. mai. Vi informerer i god tid før de flyttes til AtB-appen.
Bruk opp din AtB Mobillett konto
Bruk opp det du har på din AtB Mobillett konto før du begynner å kjøpe billetter i den nye appen. Saldo kan ikke overføres til ny app.
Om du har igjen en saldo du ikke får brukt opp på din AtB Mobillett konto, må du sende informasjon og dokumentasjon til oss. Det kan du gjøre via digitalt skjema:
- Skjema for Refusjon saldo Mobillett konto
Vi vil da refundere restverdien fra AtB Mobillett konto til din bankkonto. Vi refunderer ikke gavekort til bankkonto.
Ofte stilte spørsmål
-
Forsvinner den aktive billetten/periodebilletten min?
Nei, aktiv billett forsvinner ikke. Alle billetter som er aktive er gyldige til de utløper. Det betyr at du som har en aktiv periodebillett i den grønne AtB Mobillett-appen skal fortsette å bruke denne helt til den utløper på dato og ikke er gyldig lenger.
Appen vil fungere så lenge du har en aktiv billett, men vi slutter å selge nye billetter i appen.
Når periodebilletten din utløper, må du bytte til den grå AtB-appen eller t:kort. Se alle måter å kjøpe billett på.
-
Kan jeg fylle på mer på min AtB Mobillett konto?
Ja, siste sjanse for å fylle på penger og kjøp av periodebillett er 3. april. Vi anbefaler å ikke fylle på mer penger enn du kommer til å bruke innen 1. mai. Da slipper du å søke om refusjon. Vi oppfordrer alle til å bruke opp pengene, og snarest bytte til den grå AtB-appen.
-
Hva erstatter AtB Mobillett konto?
Vi vet at flere liker å bruke Mobillett konto når noen mangler egne betalingsmidler. Derfor har vi nå en helt ny funksjon som lar deg kjøpe billetter til andre i den grå AtB-appen. Det gjelder både enkeltbilletter, klippekort og periodebilletter. Husk! Begge må ha siste versjon av AtB-appen.
Tips: Ved å bruke «Kjøp til andre» sammen med klippekort, kan barna aktivere billetten selv når de trenger den. Dette sparer deg for å måtte kjøpe og sende nye billetter for hver reise.
-
Hvorfor må jeg bytte app?
Det er fordi AtB Mobillett-appen snart vil slutte å fungere til billettkjøp.
I den nye AtB-appen får du både reiseinformasjon og billettkjøp. Vi utvikler også den nye appen selv, noe som betyr at vi hele tiden kan oppdatere den og legge til nye funksjoner for å gjøre reiseopplevelsen din stadig bedre.
-
Når forsvinner AtB Mobillett-appen?
Vi får ikke til å slette appen fra telefonen din, men du vil ikke lenger kunne kjøpe billetter med AtB Mobillett fra og med 1. mai. Det gjelder alle billetter med foreløpig to unntak: Vi har ennå ikke avklart når Ungdomsbilletten og HjemJobbHjem-billetten vil bli fjernet fra appen.
Disse datoene gjelder:
3. april
-
Siste sjanse for å kjøpe periodebilletter i AtB Mobillett-appen.
-
Siste sjanse for påfylling av penger på AtB Mobillett konto i AtB Mobillett-appen.
30. april
- Siste sjanse for å kjøpe enkeltbilletter i AtB Mobillett-appen.
1. mai
- Appen vil ikke lenger fungere til å kjøpe billetter.
-
-
Hvorfor er det to apper?
Den grå AtB-appen skal erstatte den grønne AtB Mobillett-appen. Billettkjøp skal være trygt, sikkert og enkelt, og det tar tid å få på plass alle de ulike billettene i den nye appen og utvikle det kompliserte systemet som må ligge bak. Derfor har vi i en overgangsfase to apper. AtB Mobillett-appen vil avvikles når alle billettene kan kjøpes i AtB-appen.
-
Kan jeg flytte det jeg har i AtB Mobillett til den nye appen?
AtB Mobillett og den nye appen AtB er to helt adskilte systemer og kan ikke kobles sammen. Det er derfor ikke mulig å flytte over billetter eller reisekontopenger fra AtB Mobillett til den nye appen. Vi anbefaler at du bruker opp eventuelle billetter i AtB Mobillett før du går over til ny løsning.
Om du har igjen en saldo på din AtB Mobillett konto, kan du søke om refusjon.