Ofte stilte spørsmål

  • Kontakt t:kort bedrift på kontaktskjema så raskt som mulig. Oppgi organisasjonsnummer og legg ved t:kortnummeret slik at vi kan sperre t:kortet som er tapt. Nytt t:kort produseres og knyttes til bedriftens reisekonto før det sendes ut. Pris for å gjenskape et tapt eller skadet t:kort er kr 50. 

  • Det kan ta litt tid fra bedriften mottar faktura til den er betalt. Reiser du uvanlig mye i en periode kan du oppleve at reisekontoen sperres på grunn av negativ saldo. Reisekontoen åpnes dagen etter at påfyllingen har kommet inn og saldo igjen er positiv.

    Dersom du ikke kan vente til faktura er mottatt og betalt kan bedriften sende inn en rekvisisjon. Ved bruk av rekvisisjon beregnes normalt et par virkedager før reisekontoen har positiv saldo. t:kort bedrift tilbyr ikke kredittavtaler.

  • Påfyllingsfakturaen sendes automatisk fra systemet med en gang saldo på reisekontoen går under det oppgitte beløpet som ble satt som fakturagrense da reisekontoen ble opprettet. Påfyllingen er en overføring av reisepenger til en reisekonto, og ikke et produktkjøp.

    Mva beregnes ikke før kjøp av et produkt, i dette tilfelle en billett.