Ofte stilte spørsmål

  • Du ser saldo når du bruker t:kortet på kortleseren om bord, samt at du kan sjekke saldoen selv når du er logget inn i nettbutikken.

    Du ser hvor mange dager du har igjen av periodebilletten din når du bruker t:kortet på kortleseren om bord. Dette kan du dessverre ikke sjekke i nettbutikken.

    Om du ringer AtB kundesenter på telefon 478 02 820 kan de søke opp kortnummeret på ditt t:kort og sjekke for deg.

  • Bip t:kortet på billettmaskinen om bord på buss og trikk. Om du ikke får grønt lys tar du kontakt med sjåføren. Se også saldo eller hvor mange dager du har igjen på skjermen.

    På båt gir du t:kortet til mannskapet.

  • Ta kontakt med AtB kundesenter for å sperre et mistet t:kort.

    Om du har registrert t:kort i vår kundedatabase kan vi sperre kortet når du oppgir navnet ditt.

    Var t:kortet uregistrert må du ha t:kortnummeret for at vi skal kunne hjelpe deg. Det finner du oppe i høyre hjørne. Vi anbefaler at du tar vare på ditt t:kortnummer, for eksempel ved å ta et tydelig bilde av ditt t:kort.

    Å lage en kopi av et t:kort koster 100 kroner.